Povestea brandului de îmbrăcăminte Sense

Au început cu 40 de oameni, iar în prezent conduc două fabrici de textile și tricotaje, o echipă de 800 de angajați și dețin propriul brand de îmbrăcaminte. Este povestea sotilor Chiriac, cuplul cu o experiență de aproape douăzeci de ani în industria textilă și cu afaceri de peste 11 milioane euro. Află povestea brandului de îmbrăcăminte Sense.

În 1997, după o perioadă în care lucraseră pentru o companie străină care producea în lohn, Cristina și Sorin Chiriac se folosesc de experiența acumulată în domeniul confecțiilor și deschid o fabrică în Roman, județul Neamț. Fabrică e mult spus, pentru că aceasta era mai mult o secție, unde lucrau 40 de operatori, care produceau articole ce luau calea exportului către Italia și Anglia.

A fost un început deloc ușor: Cristina avea responsabilități de maistru, control tehnic de calitate, și, dacă era cazul, efectua operații în mașinile de cusut sau pregătea loturile pentru livrări, iar eu mă ocupam de documente, dar de multe ori trebuia să reglez sau să repar și mașinile de cusut. Au fost ani dificili, dar foarte importanți pentru evoluția ulterioară a brandului Sense, deoarece atunci s-au pus bazele unui sistem de producție calitativ și competitiv”, povesteste Sorin Chiriac.

Secția de confecții din Roman, Caremil, se dezvoltă și ajunge o adevarată fabrică de confecții, cu până la 400 de angajați, cât deține în prezent. Iar dacă inițial lucra în sistem lohn pentru mai multe branduri internaționale și se trimitea la export întreaga producție, la începutul anilor 2000, antreprenorii se reorientează. “Observând o creștere a cererii pe piața internă, am decis că este momentul să lansăm brandul propriu, prin intermediul căruia să oferim consumatoarelor din România vestimentație de calitate, cu design contemporan și prețuri accesibile. Fiind un proiect <<de suflet>>, la care aspiram de multă vreme, am căutat un nume care să semnifice emoții, <<feeling>>, dar și rațiune, și ne-am oprit la Sense”, a povestit Chiriac publicației Wall Street.

Sense a fost lansat la începutul anilor 2000 ca brand al fabricii Caremil, iar articolele sale vestimentare s-au vândut inițial în rețeaua Metro, apoi în Selgros, pentru ca în 2007 să-și deschidă primele magazine. Investiția inițială în brandul românesc a fost una nesemnificativă, dat fiind faptul că antreprenorii dețineau echipamentul, resursele și forța de lucru necesare, însă odată cu deschiderea primelor 15 magazine Sense, în 2007-2008, soții Chiriac au investit un milion de euro.

Brandul propriu a fost visul nostru încă din perioada în care eram studenți. Producția în sistem lohn ne-a oferit experiența necesară pentru a demara acest proiect: un brand 100% românesc, aliniat la standarde internaționale în ceea ce privește execuția, calitatea și designul produselor.

În prezent, Caremil lucrează atât pentru export, în sistem de semilohn, cât și pentru brandul Sense. Caremil produce lunar circa 75.000 produse pe lună pentru clienți precum Max Mara, Phase Eight, John Lewis, Jacques Vert, dintre care aproximativ 5.000 merg în magazinele Sense. Iar odată cu lansarea brandului Sense, cei doi antreprenori români au inaugurat mai multe secții de producție și trei centre de creație.

Cum văd soții Chiriac antreprenorii români care aleg să renunțe la lohn și să se concentreze doar pe piața internă? “Curajoși, deoarece concurența este foarte dură. În ultimii ani au pătruns pe piața românească foarte multe branduri internaționale cărora este foarte greu să le ții piept. Pentru acestea costurile de producție sunt infinit mai mici, deoarece se orientează către pietele cu mână de lucru ieftină. Pe lângă aceasta, ei își achiziționează materiile prime și accesoriile la prețuri de zeci de ori mai mici, deoarece cantitățile sunt foarte mari”, spune Sorin.

fabrica de confectii

După confecții, au urmat tricotajele

Tot la începutul anilor 2000, soții Chiriac decid să se extindă și pe tricotaje, gamă pe care voiau să o introducă în palmaresul Sense. În 2003, achiziționează Smirodava, fabrică cu o tradiție de peste 30 de ani de activitate pe piața tricotajelor, care în prezent are un spațiu de producție de 8.000 metri pătrați și peste 300 de angajați.

În fabrica Smirodava se produc circa 50.000 produse pe lună, principalii clienți fiind Debenhams, Un Jour Ailleurs, Miss Selfridge, Asos. Dintr-aceasta, aproximativ 5.000 de articole vestimentare reprezintă producția pentru brandul Sense.

De designul articolelor vestimentare Sense se ocupă din 2008 Andreea Tincu.

Dacă în 2007 primele magazine Sense aveau vânzări de aproximativ 140.000 euro, anul trecut brandul românesc a avut o cifră de afaceri de peste 1,7 milioane euro. În prezent, afacerile soților Chiriac se ridică la peste 11 milioane euro, dintre care exporturile de confecții ale Caremil reprezintă aproape 7 milioane euro, iar tricotajele Smirodava – 4,2 milioane euro.

Written By
More from Fashion PR

Totul despre Romanian Fashion Philosophy FW 18|19

Cea de-a patra ediție a evenimentului internațional de modă Romanian Fashion Philosophy...
Read More