Dove atrage atentia asupra presiunii social media cu filmul “Povestea nespusă a unui Selfie”

  • 11 ani este vârsta de la care fetele din România încep să folosească filtre și programe de editare ale pozelor pentru postările pe care le fac în social media1
  • 74% dintre fetele cu încredere de sine scăzută folosesc aplicații de editare foto pentru a schimba felul în care arată în poze1

“Povestea nespusă a unui Selfie” este filmul cu care Dove își continuă inițiativele de creștere a gradului de informare asupra impactului major pe care îl are promovarea în social media a standardelor de frumusețe nerealistă asupra încrederii de sine a adolescenților. Un studiu realizat de Dove în România la începutul anului 2021 arată faptul că filtrele au devenit parte din viața de zi cu zi a tinerilor. 74% dintre fetele care au o încredere în sine scăzută folosesc aplicații de editare foto pentru a schimba felul în care arată în poze, iar mai mult de jumătate dintre fete folosesc filtre pentru a le face „să arate mai bine”. Acest fenomen începe încă de la vârsta de 11 ani.[1]

Noul film Dove prezintă povestea din spatele selfie-urilor, toate emoțiile și pașii spre încercarea de a obține selfie-ul perfect, dar și modul în care instrumentele de editare, cândva disponibile doar profesioniștilor, sunt acum la îndemâna tuturor printr-o apăsare de buton. Fără a conștientiza impactul negativ, tinerii ajung să își modifice propria imagine afișată online pentru a se încadra în niște standarde nerealiste de frumusețe. Faptul că fetele încep de la o vârstă din ce în ce mai mică să își modifice imaginile pentru a fi cât mai asemănătoare cu prietenii, celebritățile sau influencerii cu care se compară trebuie să ne dea de gândit și cred ca e și datoria noastră, a brandurilor, să îi ajutăm să își dezvolte încrederea în sine și să îi ajutăm să fie mai responsabili în mediul online.” declară Andreea Dicu, Brand Manager Dove, România.

Odată cu “Povestea nespusă a unui Selfie”, Dove a lansat Ghidul despre Încrederea în sine și Social Media, special conceput pentru a le oferi părinților instrumentele prin care își pot susține copiii să își consolideze încrederea în sine și să își dezvolte un comportament sănătos în mediul online. Ghidul poate fi accesat și descărcat de pe www.dove.com/încredere. Documentul a fost elaborat de către Dove în parteneriat cu specialiștii de la Centrul de Cercetare a Imaginii Corporale al Universității West England, cel mai mare centru de cercetare al impactului pe care îl are imaginea corporală asupra vieții oamenilor.

Toate aceste acțiuni fac parte din programul Dove – Ai încredere în tine, care se desfășoară la nivel global din 2004, și în cei 16 ani de implementare a ajuns la peste 69 de milioane de tineri din 150 de țări. Începând cu anul acesta, programul este implementat și în școlile din România, ajungând deja la peste 1500de tineri în primele luni ale anului.

Prin toate campaniile pe care le face de mulți ani încoace, Dove își propune să transforme frumusețea într-o sursă de încredere și nu de anxietate. Este motivul principal pentru care Dove implementează programe de amploare pentru creșterea încrederii în propriul corp, de la crearea primei colecții globale de imagini nemodificate digital, până la programe educaționale pentru adolescenți în toate țările în care brandul este prezent. Mă bucur ca am început de anul acesta să implementăm programul educațional Dove – Ai încredere în tine și în școlile din România, și sper că prin toate acțiunile pe care le facem să ajutam cât mai mulți adolescenți să își dezvolte stima de sine, esențială pentru dezvoltarea lor.” declară Maria Dumitrescu, Senior Brand Manager Dove, România.

Dove își propune ca până la finalul anului, programele sale educaționale să ajungă la cel puțin 10,000 de tineri din România.

Toate materialele sunt disponibile pentru a fi consultate și descărcate pe www.dove.com/ro/incredereintine .

 Despre Programul Educațional “Dove – Ai încredere în tine”

Proiectul educațional Dove – Ai încredere în tine a luat naștere în 2004, pentru a se asigura că generația următoare crește bucurându-se de o relație pozitivă cu felul în care arată și pentru a-i ajuta pe adolescenți să-și atingă potențialul maxim, să își sporească încrederea în propriul corp și stima de sine. În cei 16 ani de activitate, proiectul a ajuns la peste 69 de milioane de tineri din 142 de țări și începând cu anul 2021, este implementat și în România. Din primele luni ale anului, peste 1.500 de elevi ai mai multor școli și licee din țară au beneficiat de ateliere despre consolidarea încrederii în sine, iar până la finele anului, Dove își dorește să ajungă la 10.000 de tineri din România.

Programul Dove – Ai încredere în tine conține ghiduri de activitate și articole menite să-i ajute pe părinți să abordeze subiecte delicate, cum ar fi bullyingul sau neîncrederea în propriul corp; sesiuni care pot fi predate la școală, în orele de dirigenție, pentru consolidarea încrederii de sine, precum și activități educaționale dedicate mentorilor și liderilor ai asociațiilor de tineret.  Materialele sunt disponibile și pot fi descărcate pe de www.dove.com/ro/incredereintine.

Despre Unilever South Central Europe

Unilever urmăreşte crearea unui viitor mai bun, în fiecare zi. Îi ajutăm pe oameni să arate bine, să se simtă bine şi să ia ce e mai bun din viaţă, cu branduri şi servicii care sunt beneficie atât pentru consumatorii noştri, cât şi pentru alţi oameni. Unilever unul dintre liderii globali pe piaţa bunurilor de larg consum cu operațiuni puternice în peste 100 de țări și vânzări în peste 180 de țări. În regiunea din sud-centru, grupul Unilever desfăşoară operaţiuni pe pieţele produselor alimentare, de îngrijire personală şi de îngrijire a locuinţei, prin Unilever South Central Europe şi Unilever România. Unilever South Central Europe, cu sediul în Bucureşti, coordonează operaţiunile de marketing şi vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Moldova. Unilever România coordonează operaţiunile de pe platforma industrială de la Ploieşti.

Despre Dove

Dove, brand aparținând companiei Unilever, este unul dintre cele mai cunoscute branduri de îngrijire personală. 1 din 3 familii la nivel global folosește un produs Dove, fie că este vorba despre săpunuri, geluri de duș, deodorante sau produse de îngrijire pentru păr. Misiunea Dove este aceea de a transforma frumusețea într-o sursă de încredere, nu de anxietate. De aceea, prin toate programele Dove încearcă să susțină fetele și femeile de pretutindeni să dezvolte o relație pozitivă cu modul în care arată, ajutându-le să fie mai încrezătoare și să-și atingă potențialul maxim.

[1] Un studiu Dove realizat de Ipsos în februarie 2021 pe un e­șantion de format din 300 de fete (10-17 ani) ­și 300 de femei (18-55 ani) din România.

Written By
More from Fashion PR
Gerovital: clasic feminin, mereu actual
Într-o lume dominată de trenduri trecătoare, clasicul ramâne la fel de actual...
Read More