Cât cheltuie un român pe îmbrăcăminte

black friday Fashion Days

Românii au cheltuit în 2014 pe haine şi încălțăminte circa 7 mld. lei (1,6 mld. euro), piața locală fiind „responsabilă“ de 11% din vânzările de profil din regiune, potrivit calculelor ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piață PMR.

Astfel, piața de îmbrăcăminte şi încălțăminte din Europa Centrală şi de Est a avut anul trecut o valoare de 14,1 mld. euro, Polonia, cea mai importantă economie din regiune, fiind „responsabilă“ pentru mai bine de jumătate din total.

Cu un avans de 3,3% anul trecut, până la o valoare de 7 mld. lei (1,6 mld. euro), piața de îmbrăcăminte şi încălțăminte din România a avut o evoluție mai bună în 2014 comparativ cu ultimii ani. Totuși, rata de creștere a fost una dintre cele mai mici din regiune. Mai mult, în următorii ani, valoarea pieței de profil din România va continua să crească accelerat, însă cheltuiala per capita va rămâne cea mai mică din regiune“, spun analiștii PMR. Lunar, un român cheltuie mai puțin de 30 de lei (6,5 euro) pe astfel de produse, pe când un polonez alocă 15 euro.

În totalul pieței de modă, îmbrăcămintea reprezintă aproape 74%, iar încălțămintea „primește“ 26%, cea mai mare pondere din regiune, cu 3 puncte procentuale peste medie. De asemenea:

  • 22% din bucureșteni cheltuie, în medie, peste 200 de lei/lună pentru îmbrăcăminte și încălțăminte. Pentru un sfert dintre români, cumpărăturile de haine au loc o dată la 2-3 luni, grupele de vârstă care cumpără cel mai des (uneori chir și mai des de o dată pe lună, fiind cei cuprinși între vârsta de 18 și 34 de ani.
  • În top 500 exportatori din economie există 79 de producători de textile cu un toptal de peste 38.000 de angajați și afaceri de 7 mld. Lei, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Institutul Național de Statistică aferente primelor luni din 2014. Criza financiară și ascensiunea rapidă a piețelor din Asia au dus la dispariția a peste 120.000 de locuri de muncă din industriile de textile, îmbrăcăminte și încălțăminte în perioada 2007-2014.
  • Branduri de fashion de tip mass-market precum H&M sau Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Mango sau Massimo Dutti), dar și de lux ca Max Mara, Hugo Boss Sau Dolce & Gabbana au ales de-a lungul timpului să își fabrice produsele în România – articol ZF, mai 2015
Written By
More from Fashion PR

ASOS nu va mai vinde mătase, cașmir, mohair sau pene

Gigantul ASOS a anunțat că nu va mai vinde mătase, cașmir, mohair...
Read More